Kunderne har talt: Jyske Bank er bedst til Private Banking – og så endda for 9. gang i træk

Af Cæcilie Møldrup Hedegaard, Journalist

Kunderne har talt: Jyske Bank er bedst til Private Banking – og så endda for 9. gang i træk.

Det er hovedkonklusionen i analyseinstituttet Voxmeters store tilfredshedsmåling, som hvert år gennemføres blandt de største danske bankers velhaverkunder – de såkaldte private banking-kunder.

Christian B. Andreasen, der er direktør for Wealth Management i Jyske Bank, er meget tilfreds med at fastholde titlen:

”Det er en virkelig flot placering, som vi kan være meget glade for. Det er jo kundernes vurdering og deres opfattelse af vores medarbejdere, vores løsninger og måde at levere værdi på, som de her kvitterer for,” lyder det.

Handlekraftige rådgivere

Christian B. Andreasen fremhæver de mennesker, som hver dag har kontakten til kunderne:

“Et bærende element er vores medarbejdere i Privat og Private Banking, der hver dag leverer en engageret, kompetent og imødekommende indsats, og det bemærker kunderne,” siger Christian B. Andreasen.

Og i Voxmeters analyse skiller Jyske Bank sig netop ud på den score, som vurderer rådgivernes kontakt med kunderne. Her får hver bank en samlet score, som blandt andet dækker over ’kompetent rådgivning’, ’god forståelse for kunden’ og ’beslutningsdygtige rådgivere’.

”Vi skal tænke på vores kunder som var de gæster i vores eget hjem, så kunderne føler sig budt velkomne og godt tilpas,” siger Christian B. Andreasen.

Formuen vokser

Klaus Naur, der er direktør for Privat i Jyske Bank, er begejstret over resultatet:

”Vi arbejder med kundetilfredshed og gode kundeoplevelser hver eneste dag i banken, så det er rigtig glædeligt at se, at vores Private Banking-kunder kvitterer med en førsteplads igen.”

Især evnen til at få formuen til at blomstre er et vigtigt parameter, når de mest velhavende kunder skal vurdere bankerne. Også her skiller Jyske Bank sig ud i analysen med en førsteplads.

”Vi skal sørge for, at kunderne oplever en personlig bank, der har fokus på den enkelte kundes behov med gode værdiskabende løsninger,” siger Christian B. Andreasen.