Blot 15 år gammel startede Matilde Lund Andersen som ungarbejder i bageriudsalget i føtex Varde. Dengang gik hun i gymnasiet og anså tjansen som et hyggeligt studiejob.
– Ja man kan vel sige, det har grebet om sig, smiler Matilde, der i dag bærer et navneskilt, hvor der også står ”Service-teamleder”.
– Jeg blev jo hurtigt glad for at være her i huset. Her er man omgivet af søde og hjælpsomme kolleger, og der sker altid noget nyt…
Efter studentereksamen var i hus fik Matilde lov til at bruge kræfter på, hvad det vil sige at være en del af dagsholdet i Føtex. Hun fik sig nemlig et sabbatårsjob i kundeservice, som blev til ca. 37 timer i ugen.
– Et år gik som sabbatårsmedarbejder gik hurtigt, og her lærte jeg en hel del af min gamle leder. Jeg påtog mig mere ansvar og lavede flere opgaver, og så gik det jo, som det så gik – i dag er jeg teamleder, lyder det fra Matilde.
Som service-teamleder skal du varetage en lang række opgaver, hvor nøgleordet er overblik og planlægning. Blandt andet har man ansvaret for at vagtplanen går op.
– Sikre en korrekt bemanding efter salg/travlhed, sørge for at ansætte medarbejdere, så vagtplanerne kan gå op. Onboarding af nye medarbejdere samt udvikling af eksisterende medarbejdere.
– Derudover er der jo mange driftsmæssige opgaver : håndtering af kassedifferencer, sikre korrekt varebestilling, styring af omkostninger mm.
Matilde er ganske bevidst om, at der kan være en vis skepsis i forhold til titel og en alder på lige knap 20 år, men den tager hun ganske roligt. Min chef har jo valgt mig til denne stilling på baggrund af mine menneskelige og faglige kompetencer, samt min ansvarsbevidsthed.
– Jeg har haft den bedste oplæring, og så lærer man jo uvilkårligt noget nyt hver eneste dag. Jeg er rigtig glad for at blive udfordret samt være i en evig udvikling – det passer mig rigtig godt, slutter Matilde, der anbefaler andre at søge job eller læreplads i Salling Group: Her er virkelig muligheder…!