I forbindelse med at Varde Kommune har truffet beslutning om, at borgere der får hjælp til støvsugning i fremtiden skal anvende en robotstøvsuger, Inviterer Varde Kommune til informationsmøde.
Mødet er målrettet borgere der får hjælp til støvsugning og deres pårørende.
På møderne vil politikere fra Social- og Sundhedsudvalget deltage, og borgerne kan få information om:
- Baggrund for beslutningen
- De praktiske forhold omkring overgangen til robotstøvsugere, f.eks.:
Hvem er undtaget fra kravet om robotstøvsugere?
Hvordan vurderes det om jeg skal bruge en robotstøvsuger?
Hvad er tidsplanen for overgangen?
- Tips og tricks når du skal i gang med robotstøvsugeren:
Hvordan vælger man robotstøvsuger?
Hvor køber man robotstøvsugeren?
Hvad skal man tænke på i forhold til indretningen?
Der afholdes i alt fire informationsmøder:
22 juni kl. 16:00 – 17:00 Helle Plejecenter, Vinkelvej 2, 7200 Grinsted
27 juni kl. 16:00 – 17:00 Blåbjerg Pleje- og aktivitetscenter, Byagervej 19, 6830 Nørre Nebel
29 juni kl. 16:00 – 17:00 Aktivitetscentret Ølgod, Gartnerpassagen 6, 6870 Ølgod
4 juli kl. 16:00 – 17:00 Rådhuset i Varde, Bytoften 2, 6800 Varde
Der er ingen tilmelding til møderne.
Alle borgere der i dag modtager hjælp til støvsugning, modtager i nærmeste fremtid en personlig invitation til møderne, og en informationspjece om robotstøvsugere.