10 skarpe: Peter Nielsen hylder de frivillige

Navn: Peter Nielsen
Familie: Gift, har 3 drenge på 13, 15 og 17 år
Job: Direktør SportsPark Blaavandshuk

Dit yndlingsfag i skolen?
Åh – svær start på spørgsmålene. Nok matematik og idræt.

Hvem mener du, burde ha’ en pris?
Alle som yder en frivillig indsat dag ud og dag ind i sportens verden – god gået…

Hvordan slapper du bedst af?
Ved det ikke, men håber at det bliver golf i 2017. Nu skal det være…

Hvilken kendt person ville du gerne møde, hvorfor?
Rasmus Johnsen fra Cold Hawaii – han er en iværksætter indenfor events, som inspirerer mig og en dag med ham vil være helt unik og vil kunne flytte meget. Hans erfaring med opbygningen af et helt område til noget meget specielt og få sat så meget i spil og til at spille sammen kunne være interessant at få dybere indsigt i. Jeg tror at vi tænker meget ens – de er bare kommet længere…

Din bedste ferie?
Uden tvivl feriehusopholdene i Malaga eller Alicante områderne i Spanien

Hvad var det første du tænkte, da du slog øjnene op i morges?
Øv hovedpine og manglende søvn – nej jeg skal op på hesten og op til mit spændende job i SportsPark Blaavandshuk og det kom jeg selvfølgelig.

Hvem vil du gerne invitere på middag?
Uden tvivl min kone, da dagene ofte er vildt spændt for.

Hvilket job drømte du om som barn?
Efter en skolepraktik på Alslev Skole i 8. klasse var jeg ikke i tvivl. Jeg skulle være folkeskolelærer. Men pludselig blev mit fritidsjob hos JM Sport i Varde afløst af en læreplads og sporten er aldrig blevet glemt siden.

Hvad ville du ændre, hvis du var statsminister?
Jeg ville arbejde på at de statslige institutioner, eksempelvis SKAT`s problemer med udlandstransaktioner og Politiets konsulentforbrug, får løst deres kvalitetsmæssige udfordringer inden, at der søsættes nye projekter. Fokus på driften fremover konstante reformer. Det er vist de lettest penge at skaffe til statskassen og det vil give respekt fremad.

Når vi siger Varde Kommune, siger du…?
Selve kommunen er blevet meget mere innovativ og der er fundet en skarpere identitet og dette finder jeg meget tiltalende. Vi er kommet på verdenskortet med de nye tiltag og vores natur har fået en fortjent opmærksomhed. Omdømmekapitalen er steget markant.

Når man satser markant går det ofte ud over andre ting, og der er udfordringer – blandt andet den såkaldte brændende platform på børneområdet og den stadig større ældregruppe vil også fylde mere. Vores kommende generationer kan ikke være tjent med beslutningspassivitet.