Philip har tryllet det meste af sit liv

På 10iCampus runder de dette år af med den obligatoriske selvvalgte opgave – eleverne skal lave og forsvare en opgave, hvor de har fordybet sig i det job, de umiddelbart kan se sig selv i.

Philip Christensen vil gerne være “rigtig” tryllekunstner:

– Jeg er jo klar over, at det er et fag, man nok ikke kan leve af, men det kunne nu være fedt hvis…

Jeg har tryllet siden jeg var 6 år. Jeg fik et tryllesæt, og så var jeg bare solgt. Med årene er jeg blevet helt god, og jeg ofte oplevet folk  siger “nej hvordan gjorde du..? Og det fortæller jeg naturligvis ikke. Jeg kan godt lide psykologien bag det er trylle, for det handler jo også om at lave kunster, hvor man bruger psykologien til virkelig at få det til at ligne  ægte magi. Jeg håber, uanset karrierevalg, at jeg kan skabe et bijob som tryllekunstner.

Og med egne øjne blev vi her på GoVarde præsenteret for den rene magi… “hvordan hulan gjorde han…?”

 

OM: Den obligatoriske selvvalgte opgave (OSO) er, som navnet antyder, en obligatorisk del af undervisningen i folkeskolens 10. klasse.

Ifølge bekendtgørelsen skal opgaven give eleven mulighed for at arbejde selvstændigt med et givent emne, der tager sit udgangspunkt i elevens uddannelsesplan og valg af ungdomsuddannelse, herunder aktiviteter i form af brobygning og andet. Det skal tilstræbes, at opgaven så vidt muligt placeres i forlængelse af brobygningsforløb eller kombinationer af brobygnings- og praktikforløb, således at opgaven kan indgå som en del af elevens efterbehandling heraf. I udarbejdelsen af opgaven skal eleven anvende varierede arbejdsmetoder og udtryksformer.