Vardepige bag ny 7-kant øl-etikette.

Inden du tager hjem til de varme hveder torsdag d. 21 april, er der premiere og øl til kanten med gratis smagsprøver – kolde fra kulissen – på en helt ny Varde øl.
Kig forbi mellem kl. 15-18 på Warwik, Vestervold 18b/Varde.

7-kanten præsenterer i samarbejde med Warwik Bryggeri og ‘Cameleon Reklamebureau A/S’, premieren på 7-kantens nye øl – 7’eren. For hver øl solgt, går der 2 kr. til teaterforeningen. Glæd jer til en lokal øl med frugtig aroma og gode danske traditioner, der ikke er tilsat sceneskræk!

Hvorfor en teater-øl?
Baggrund for øllen, var en henvendelse fra PR & Sponsor Chef i 7-kanten, Tatjana Schantz Johnsson, til det lokale mikrobryggeri Warwik vedrørende et muligt sponsorat. “Warwik Bryghus er meget glade for og stolte over samarbejdet med 7-kanten. Vi har de seneste år lavet flere samarbejdsprojekter med lokale ildsjæle, der forsøger at skabe vækst og udvikling i lokalsamfundene, bl.a. Mikrohallen i Vesterhede, Købmanden i Krogager, hotellet i Ansager og den lokale hjælpeorganisation HUBS.
“Samarbejdet med 7-kanten er vores hidtil største satsning, og vi håber at rigtig mange vil bakke op om den nye øl, og dermed bidrage med et stort beløb til Danmarks største amatørteater. Det er sjældent, at man på denne måde, både selv kan nyde en god øl, og samtidig støtte et så godt formål,” sigerer Mikael Langager, Warwik.

Udvælgelse og label
7-kanten har på demokratisk vis haft en medlemsaften med ølsmagning tilbage i november, hvor øllet blev grundig udvalgt. Herefter gik processen i gang. En offentlig label-konkurrence vandt ‘Cameleon Reklamebureau A/S’ i Aarhus, hvor bureauets Art Director og medindehaver, Helle Dollerup, der er fra Varde, og gennem tiden selv har været en stor del af 7-kanten, og blandt andet har optrådt i mange Sommerspil.

Helle arbejder til dagligt med emballage design. Helles mor, Jytte Sørensen, er fortsat aktiv som syerske i 7-kanten og Helles far, Leif Sørensen, har medvirket i Sommerspillets orkester, og desuden lavet smykkearbejde til 7-kanten.
Man er ikke i tvivl om, at Helles hjerte stadig banker varmt for Danmarks største amatørteater, når man læser nærmere på den 50’er inspirerede etikette med 7-kantens logo og farve, som et af de krav, et etiket-label skulle opfylde til foreningens øl.
Ord, som åbenhed, anerkendelse, rummelighed, kreativitet, humor, engagement og fællesskab, faldt Helle helt naturligt at få med på den sparsomme label plads.
“7-kanten samler folk i alle aldre med vidt forskellig baggrund og alder, der er et skønt og helt unikt sammenhold i foreningen, så det må der gerne skåles på fremover,” siger Helle Dollerup.

7eren-gruppebilled_small

Øl er også kultur
“7’eren” er en ny måde at gøre opmærksom på en af Varde kommunes kulturelle fyrtårne, der samtidig kan give lidt i kassen. Det er også en alletiders gaveidé, og jeg tror øllen taler til et bredt publikum i smag, med de frugtbaserede elementer, men også i udseende. 7’eren må gerne tale til kvinder, der er en stor målgruppe, da
statistikker viser, at kvinder overvejende køber kultur- og teaterbilletter til hele familien. Damen på etiketten signalerer optræden, fest og farver, hun ligner ikke en der har sceneskræk, nærmere en, der gerne vil underholde. Hun er sexet og sød “som i gamle dage”, og det balancerer fint med den runde form på flasken, med henvisning
til 50’erne og fokus på kvindelige kurver, strutskørt, spidse BH’er og prikkede chiffontørklæder. Det er et oplagt emne med teater-øl-piger i et salgs- og underholdningskoncept omkring 7’eren, når den lanceres til events, messer og forestillinger rundt om i regionen. Jeg er sikker på den nok skal lægge salen ned,” slutter Tatjana med et smil.