Højgaard Media – meget mere end et mediebureau – “Vi er alt andet end almindelige!”
Nyheder – omstrukturering og udvikling er nøgleordene på det lokale mediebureau lige nu.
For lidt mere end 5 år siden åbnede GoVarde, og forholdsvis kort tid efter startede også GoEsbjerg under samme tag. I tidernes morgen var hensigten at skabe en kombination af nyheds- og reklamebureau. I dag, 5 år senere, er det hele dækket ind under virksomheden Højgaard Media – der tilbyder langt mere end nyheder og reklamer… En rivende udvikling er sket det seneste halve år og en omstrukturering er nu undervejs.
– Jeg har i efterhånden rigtig mange år arbejdet med medier og marketing, og de sidste år har bekræftet mig i, at det er denne metode at kombinere tingene på, der er vejen frem, fortæller indehaver Ulla Højgaard.
I dag er der koblet en række samarbejdspartnere på, og det betyder, at firmaet kan tilbyde langt mere end “bare” en annonce. To firmaer er gået med i samarbejdet, hvilket giver nye muligheder og stærke kompetencer.
– For mig har det igennem især det seneste halve år handlet om at få etableret en en gruppe af kompetente mennesker, der virkelig brænder for det her koncept – og ikke mindst konceptudvikling – og som ikke er kede af at lære nyt og smøge ærmerne op, ofte på lidt skæve tider af døgnet. Og det er lykkedes! Jeg er virkelig stolt af ‘mine’ folk – eller rettere mine samarbejdspartnere, som hver især kan noget helt ganske særligt – og sammen tror jeg faktisk på, at vi kan rigtig meget, understreger Ulla Højgaard. Hun lægger ikke skjul på, at tiden med Covid-19 og de mange nedlukninger påvirkede mediebureauet:
2020 var ikke et sjovt år, men man kan vælge at sætte sig med hænderne i skødet, eller tro på bedre tider, knokle på – se fremad og fokusere på nye veje.
Med de nye folk, der kom til, opstod en ubeskrivelig energi OG friske tiltag har uvilkårligt sat gang i udviklingen i mediebureauet: Det er klart, at når en virksomhed gennemgår en større omstrukturering, med nye folk på holdet – og som her, hvor flere firmaer har slået sig sammen, så vil der ske en udvikling, og her har den kun været positiv. Nye kunder og samarbejdspartnere er kommet til, og det skyldes ikke mindst mine kolleger, der har været – og i øvrigt er – fantastiske ambassadører for Højgaard Media, siger Ulla Højgaard.
Efteråret 2021 byder på yderligere ændringer i strukturen på Højgaard Media. Hvor Ulla Højgaard hidtil har været fuldt beskæftiget med GoVarde, inddrager hun nu Mads Qvistgaard, Lars Thomsen og Emil Jensen Schønning til denne afdeling. Endvidere er Mads Vig fortsat tilknyttet alle afdelinger, hvor han bridrager med lokale indslag samt diverse redigeringsarbejde. Alberte er fortsat leder af Ungeredaktionen og er primært beskæftiget på Radio Varde.
– Jeg er der stadig, og jeg er absolut ikke på vej væk fra GoVarde, men jeg har fået flere opgaver indenfor marketing, der kommer til at tage noget af min tid, forklarer Ulla og uddyber: Vi oplever en stigende interesse for hjælp til markedsføring i den enkelte virksomhed, på den måde, at der er en tendens til, at det enkelte firma booker LOKALE marketingbureauer til at varetage alt indenfor annoncering, hjemmesider og de sociale medier.
Og for mig er det vigtigt, at de kunder, der booker Højgaard Media, ikke vil opleve, at det er nye ansigter, der dukker op fra gang til gang – og ikke mindst er tilgængeligheden vigtig! Der skal være en fast person tilknyttet – én der forstår og kender firmaets tanker og strategi, og det vil primært blive mig, der varetager disse opgaver, forklarer Ulla Højgaard, der også er bevidst om, at KV21 kommer til at fylde i dette efterår.
Hjemmesider all incl.
– Salget af hjemmesider er i al beskedenhed eksploderet, og vi har haft en forrygende periode, siger Mads Qvistgaard, der er ansvarlige for den afdeling. Han forklarer succesen således: Jeg oplever, at mange kunder har haft nogle ærgerlige oplevelser i forbindelse med hjemmesider, hvor de har bundet sig for en lang periode, og har vanskeligt ved at komme ud af aftalen. Og i takt med at Facebook er blevet så stor og eftertragtet marketingplatform som tilfældet er, er den enkelte kunde også bevidst om, hvor vigtigt det er at have en præsentabel hjemmeside som base – som virksomhedens visitkort. Vores styrke her på Højgaard Media er blandt andet det stærke team af kompetencer, vi kan tilbyde. Her kan man købe en hjemmeside – alt fra landingpage til det større projekt – og man kan også købe en hjemmeside all incl. Det vil sige, at jeg varetager alt indenfor web, mens Lars sørger for professionelle fotos og Ulla får lavet den skarpe tekst. Endvidere kan vi sørge for at sende den ny hjemmeside godt på vej i form af markedsføring på GoVarde, GoEsbjerg osv. Det er i al beskedenhed simpelthen genialt – og så har vi priser, hvor alle kan være med – og uden binding!
OM
Højgaard Media er et mediebureau med fokus på massiv og virkefuld markedsføring.
Her fokuseres på den skarpe tekst, de ypperste fotos og det målrettede videointerview. Endvidere produceres små reklamespots, samt grafiske opgaver og tryksager.
Højgaard Media står også for Radio Varde – en lokal talk-radio med fokus på det, der sker i lokalsamfundet. Under Højgaard Media er en politisk afdeling, hvor der tilbydes hjælp til politisk sparring og marketinghjælp.
Vi tilpasser individuelle markedsføringspakker og strategier med hovedfokus på de sociale medier.
Primær platforme er GoVarde samt GoEsbjerg. Herunder hører en række Facebooksider og Facebookgrupper, blandt andet Info fra borger til borger i Esbjerg by, samt info fra borger til borger i Varde by.
De fleste kunder på Højgaard Media har valgt at booke løbende annoncering, herunder et flow på de sociale medier af artikler, annonceopslag, gallerier, videoindslag mm.
– Der er nye planer, selvfølgelig er der det… Vi kommer til at gøre meget mere ud af den afdeling, der har med hjemmesider at gøre, og så naturligvis de her brede marketingopgaver, vi oplever stigende efterspørgsel på, forklarer Ulla Højgaard, der også understreger, at man på GoVarde og GoEsbjerg vil se nye tiltag og positive forandringer i det kommende efterår.
Der er blevet lagt en strategi for Esbjergafdelingen, som Mads Qvistgaard bliver afdelingsleder for med Emil Jensen Schønning på holdet, og naturligvis Lars Thomsen som fotograf. Lars er pt. i fuld gang med videoredigeringkurser, så han også fremadrettet kan gribe opgaver indenfor videomarketing.
– Det er vigtigt at holde sig ajour og have fokus en konstant udvikling – og samtidig holde fast i det, der virkelig fungerer, og det kan og vil vi her på Højgaard Media, understreger Ulla Højgaard.
KV21
– Hen over efteråret vil kommunalvalget fylde meget, også her på Højgaard Media, og vi har udtænkt helt nye marketingstrategier sammen med nye dygtige samarbejdspartnere, hvor der er taget højde for såvel Covid-19, samt den optimale måde at formidle på. Det er primært Lars Thomsen og jeg, der koncentrerer os i det politiske hjørne, og der er allerede samarbejde i gang med flere af de opstillede kandidater, så Lars har travlt i sit fotostudie, smiler Ulla Højgaard.
Det pusler i det hele taget i hjørnerne på det lokale mediebureau, hvor nye tanker og ideer spirer – det er uundgåeligt, når man er omgivet af så kreativ en flok mennesker…
– Det ER en livsstil at arbejde med medier og marketing, og det hold, der er samlet om bordet her, er helt klar over, at der aldrig vil blive tale om et 8-16 job; her skal man kunne stille, når kunden kan, og når tingene sker, og være omstillingsparat i forhold til nye tiltag, slutter Ulla Højgaard.
VI TILBYDER
Markedsføring på de sociale medier
Videomarketing – redaktionelt
Annonceartikler
professionelle pressefotos
Hjemmesider all incl.
Rådgivning til større og mindre virksomheder indenfor marketing
Pressemapper all incl.
Indslag i Radio Varde
Foredragsvirksomhed
Sparring med iværksættere
Politisk spin og rådgivning
Tekstforfatning til diverse
Hjælp til Facebook
Grafisk arbejde
…Og meget mere…
Kontakt Ulla Højgaard på Ulla@GoVarde.dk / 42504868 – og hør hvad vi kan gøre for dig….